Seksas ir marketingas

Straipsnio autorius: Žydrūnas Sadauskas

Už akių užkliuvo Amerikos universiteto profesorius Roy‘us Baumeisteris (American Psychological Association) tyrimas. Tyrime, pavadintu „Sexual Economic, or Why the Man Buys Dinner“ buvo prieita keletas įdomių išvadų. Taip pat verta paminėti, kad tyrimo metu buvo analizuojami tik heteroseksualų santykiai. Po tyrimo profesorius teigia, kad kuo didesnė lyčių lygybė, tuo daugiau sekso. Kitaip tariant, viskas priklauso nuo paprasčiausių pasiūlos ir paklausos principų. Tyrime dalyvavo 300 tūkst. žmonių iš 37 šalių – paaiškėjo, jog šalyse, kur didesnė lyčių lygybė, žmonės daugiau užsiiminėja seksu ir turi daugiau sekso partnerių. Valstybėse, kur lygios teisės įgyvendinamos prasčiau, situacija buvo priešinga. Šalyse, kur moterų teisės ribotos, jos riboja ir seksualinį gyvenimą, todėl ir jo kaina didesnė –vyrai mainais už seksą turi įsipareigoti visam gyvenimui, prisiimti finansinę atsakomybę.

Klausiate kaip tai susiję su marketingu? Aš, kaip žmogus dirbantis su marketingu kiekvieną dieną, čia matau truputėlį kitus aspektus. Nuoširdžiai manau, kad tose šalyse, kuriose yra lygios teisės sekso kiekis gal ir didesnis, bet tai lemia ne lygios teisės, o tų šalių „išsivystymo“ lygis. Sąmoningai žodį „Išsivystymo“ paėmiau į kabutes. Manydami, kad mes vystydamiesi progresuojame, mes iš tikrųjų deja regresuojame ir tai yra bet kurios civilizacijos paradoksas. Kuo labiau išsivysčiusi šalis, tuo silpnesnės žmonių vertybės. Kuo silpnesnės vertybės tuo žemesnė moralė. Nėra moralės – nėra ir vystymosi, yra tik susinaikinimas. Moralė – saugiklis, bet apie tai kitame straipsnyje. Kitas profesoriaus teiginys, kad sekso kiekis yra didesnis. Natūraliai kyla klausimas – ar kiekis garantuoja kokybę? Kam teko keliauti po pasaulį tikriausiai pastebėjo, kad mažiau išsivysčiusiose šalyse žmonės laimingesni. Galbūt jie atsilikę ekonomine prasme, bet laimės kiekis ten tikrai didesnis.

Kas išmano psichologiją ir analizavo giliau – turėjo pastebėti, kad tuose šalyse egoizmo kiekis ženkliai mažesnis. Marketingas – komercinė psichologija, bet vienintelis psichologijos aspektas, kurį labiausiai eksploruoja marketingo ir reklamos specialistai – egoizmas. Atrodytų viskas gerai – svarbu parduoti ir kuo daugiau, bet šis matymas yra trumparegiškas tuo aspektu, kad patys pjauname šaką ant kurios sėdime. Egoizmo skatinimas sukuria lenktynių efektą. Reklamose dažniausiai matome: jausiesi gerai, jeigu įsigysi šią mašiną, kaimynai pavydės jeigu tavo namas bus nudažytas šiais dažais ir panašiai. Blogiausia, kad pasiekus geidžiamą tikslą, žmogus džiaugiasi tik akimirką, o paskui egoizmas pakelia kartelę vienu laipteliu aukščiau ir taip be galo. Pavyzdžių toli ieškoti nereikia. Pasikalbėkite su savo tėvais, kokie buvo jų siekiai ir palyginkite su saviškiais. Viskas auga matematine progresija. Ir vieną dieną tai turėtų pasiekti krašto ribą. Kas bus už ribos pasidalinsiu kitą kartą, kam nekantru paanalizuokite istorijos vadovėlius.

Taigi formulė čia paprasta – kuo mažesnis egoizmo lygis tuo laimingesnis žmogus…

Norite pakomentuoti? Norite atšaukti?