Re Marketingas

RE marketingas

Autorius: Žydrūnas Sadauskas

Sąvokos

Pradžiai išsiaiškinkime dėl keleto terminų. Daugelis tinklapių analizuodami lankytojų srautus, susiduria su taip vadinamu piltuvėlio principu. Sakykime, jūsų tinklapyje apsilanko 100 lankytojų iš kurių tik vienetai perka jūsų siūlomą prekę arba paslaugą, dar keli galbūt registruojasi naujienlaiškiui, o kiti paprasčiausiai  palieka jūsų tinklapį neatlikę jame jokių veiksmų. Jūsų tinklapį paliekančių lankytojų ir paslaugas užsisakančių lankytojų skaičiaus santykis vadinamas „Bounce rate„. Pagrindinė problema, kurią bando spręsti interneto svetainės – „Bounce rate“ mažinimas. Tam naudojama daugybė būdų. Pagrindiniai iš jų, tai vartotojo patogumo naudoti, arba kitaip „Usability testavimas„, gyvas pokalbis su tinklapio lankytojais, išskirtinių kainų siūlymas ir t.t.  Visos tos priemonės vienaip ar kitaip sprendžia tinklapį paliekančių lankytojų skaičiaus mažinimo problemą, bet neišsprendžia jos iš esmės.

Priemonės

Atsižvelgiant į tai, kad net 90% jūsų tinklapio lankytojų palieka jūsų tinklapį neatlikdami jame jokių veiksmų, problema yra pakankamai didelė. Prieš tęsiant reikėtų suvokti, kad tie  90% vienaip ar kitaip atrado jūsų tinklapį, bet negavo ieškomo rezultato. Taigi pasižiūrėkime kokie dar yra galimi problemos sprendimo būdai. Visų pirma galite pasinaudoti jau egzistuojančiomis galimybėmis. Vienas iš populiariausių mokamų reklamos kanalų šiai dienai išlieka Google Adwords. Google, suvokdama atšokančių vartotojų problemą taip pat siūlo RE Marketing paslaugą. Kad galėtumėte pasinaudoti paslauga jums reikės ne mažiau kaip 500 unikalių lankytojų. Kiekvienam iš jų yra prikabinamas taip vadinamas „sausainis“ ir kiekvieną kartą jiems apsilankius Google Adwords reklamos kampanijų pasiekiamuose puslapiuose būtent tiems vartotojams bus rodoma jūsų tinklapio reklama. Ši galimybė sprendžia dvi problemas. Visų pirma tai suteikia galimybę naujam vartotojui „įkalti“ informaciją apie jūsų prekinį ženklą. Marketinge tai dar vadinama „Pakartojimu 7 kartus“. Antrą, tai suteikia galimybę sudaryti įspūdį potencialiam vartotojui, kad jūsų tinklapio reklama yra visur. Patikėkite, tikrai palieka įspūdį. Dar prieš puse valandos nieko nežinojote apie šį prekinį ženklą ir toliau ieškote jums reikalingos informacijos ar paslaugos, bet nuo to momento beveik visur matote tos kompanijos reklamą.

Naujienlaiškio REmarketingas

Sekantis dalykas, į kurį mažai kreipia dėmesio tinklapių savininkai – naujienlaiškio siuntimas. Pačius naujienlaiškius siunčia daugelis ir jų sėkmę daugelis matuoja pagal atsivertimų skaičių ir parduotas prekes ar paslaugas. Žinoma, tai svarbu, bet galiu jus užtikrinti, kad yra gana nemažas skaitytojų skaičius, kuris dėl vienokių ar kitokių priežasčių net neatsivertė jūsų naujienlaiškio. Sakysite, kad jiems tikriausiai šiuo metu nereikia jūsų pasiūlymo. Galbūt, bet pabandykite patys prisiminti kai tiesiog ištrindavote arba ignoruodavote vienokius ar kitokius naujienlaiškius, o po to bandėte prisiminti kas juos siuntė. Darbas su neatsivertusiais naujienlaiškių užsienyje yra normali praktika. Lietuvoje, naudojančių RE Marketingo principą naujienlaiškyje neteko matyti nei vieno. Vakarų šalyse tai išvystyta iki meno lygio. Ten, kiekvieno naujienlaiškio siuntimo atveju yra ruošiama septynių laiškų strategija. Žinoma, nėra jokios papildomos strategijos su tais, kurie tiesiog užsisako paslaugą. Bet tie,  kurie perskaito ir ne sureaguoja ir tie, kurie tiesiog neperskaito – visi jie gauna skirtingo pobūdžio laiškus. Ir netgi antrą kartą nesureagavus jūs gausite dar kitokį laišką. Vienu atveju tai gali būti siunčiamas tiesiog priminimas, kitu atveju netgi gudraujama apeliuojant į tai, kad gal būt jūs bandėte atlikti pageidaujamą veiksmą, bet sistema  buvo „užlūžusi“. Gudrybių, kurias naudoja, pakankamai daug. O ir skaičiai, panaudojus naujienlaiškio RE Marketing irgi pakankamai įspūdingi.

Testavimo galimybės

Ir trečias dalykas, kuris turėtų padėti maksimalizuoti jūsų tinklapio lankytojų skaičių – split testas. Split testas – skirtingų tinklapio versijų testavimas. Nežiūrint į tai, koks gražus yra jūsų tinklapis jis gražus tik jums. Skirtingos vartotojų kategorijos jį mato ir suvokia skirtingai.  Split testas nereiškia visiškai skirtingų puslapių testavimo, nors įmanomas ir toks variantas. Pats testavimo principas pakankamai paprastas. Iki tam tikro lankytojų skaičiaus rodote viena tinklapio versija pasiekus nustatytą limitą keičiate į kitą. Ta tinklapio versija, kurios bounce rate bus mažiausia ir bus tinkamiausia jūsų lankytojams. Split testavimas tinka ir jūsų naujienlaiškiui. Kiekviena, save gerbianti, naujienlaiškio siuntimo programa turi analizės įrankius. Kaip jau žinote 49% jūsų naujienlaiškio atverčiamumo sėkmės sudaro antraštė. O dabar įsivaizduokite, kad turite naujienlaiškį su keliomis antraštės ir pasiūlymų versijomis. Siųsdami kiekvieną iš jų kontroliniam Pvz. 1000 naujienlaiškio skaitytojui išsirinksite veiksmingiausią. Na, o po to jau sugalvokite ką darysite su tais, kurie neatsivertė, arba atsivertė, bet neatliko jūsų pageidaujamo veiksmo. Susikurkite veikiančia RE marketingo strategiją!

Tikriausiai pagrindinė nauda yra ta, kad niekam nekyla klausimas KODĖL tai reikia daryti.

  1. Martynas

    Pastebėjimas, jei jau nusiperki prekę, tai email-remarketingas nesibaigia, ten scenarijai tik pradeda savo darbą ir dažniausiai viskas numatyta, bent 1 metams į priekį, kokius produktus tau siūlyti ir kaip tai daryti.
    Pirkėjas patenką į „konvertuotų“ – auksinių klientų sąrašą, todėl toks sąrašas yra auksinis – šiame sąraše esantys kontaktai 70% bus linkę įsigyti papildomus produktus, nes jie pirko praeityje.

Norite pakomentuoti? Norite atšaukti?

You must be logged in to post a comment.