Geras baneris VS Blogas baneris arba 6 gero banerio taisyklės

Autorius: Žydrūnas Sadauskas

Šiame straipsnyje norėčiau pasidalinti savo įžvalgomis apie tai, kas sudaro gerą reklaminį banerį. Sakydamas „gerą” neturiu omenyje “Gražų”. Manau, kad lemiantis gero banerio faktorius yra reklaminio skydelio efektyvumas pasiekiant tikslinę auditoriją. Labai dažnai reklamos užsakovai gerą banerį supranta pagal paspaudimų skaičių, ir ši statistika Lietuvoje iškreipta. Daugelyje tinklapių dar galima pamatyti reklaminius banerius, kurie uždengia visą ekraną ir norėdamas prieiti prie turinio turi išjungti reklaminį banerį. Užsakovas gauna statistiką, kad jo reklamos banerių paspaudimai buvo net 96% iš 100 apsilankiusiųjų. Užsakovas patenkintas, reklamos platintojas taip pat, o rezultato gale turime „susiparinusį“ vartotoją, kuris nekenčia ir prekinio ženklo ir portalo, kuriame buvo demonstruojama reklama.

Aš neturiu tikslo pateikti universalią gero banerio formulę, bet manau, kad yra keletas “Tėve mūsų…”, kurie suteikia galimybę maksimaliai padidinti reklaminio banerio efektyvumą. Daugelis reklamos pardavėjų ir gamintojų internete kalbėdami apie reklaminius banerius (dar vadinami reklaminiai skydeliai), kalba apie tai, kur geriausia patalpinti jūsų reklaminį banerį, diskutuoja apie jūsų banerio vizualinę integraciją, apie jų puslapio dizainą, spalvinius ir grafinius sprendimus. Bet nei vienas iš jų nesprendžia problemos iš esmės.

Pirmas dalykas, į kurį reikėtų atkreipti dėmesį, kalbant apie reklaminį skydelį, kaip sudominti vartotoją, NEKALBANT visiškai apie komerciją. Jeigu pasižiūrėsite reklaminių banerių mėnesio dešimtuką beveik visi jie kartoja tą pačią klaidą – pačiame pirmame žingsnyje matoma akivaizdi komercija. Sakysite, kas čia blogo? Blogumas tame, kad jie gaudo  tik tuos vartotojus, kurie yra “Raudonoje zonoje” (Raudona zona – man prekės (paslaugos) reikia dabar). O kaip su tais vartotojais, kuriems prekės (paslaugos) dar tik reikės? Manau, kad prarandamas pakankamai didelis potencialių vartotojų skaičius. Priklausomai nuo jūsų prekės poreikio, galbūt didžioji rinkos dalis yra jūsų vartotojai?

Panagrinėkime keletą pavyzdžių. Pirmasis pavyzdys, kuris patraukė mano dėmesį – Norfa reklaminis baneris. Kalbant iš pirmosios taisyklės pozicijų lyg ir viskas teisingai – pirmame žingsnyje nėra jokios komercijos – akcijos ar nuolaidos. Bet šis reklaminis skydelis turi kitą problemą – pozicionavimą. Neaišku, kam šis baneris skirtas. Galima sakyti, kad visi yra potencialūs Norfos vartotojai, bet apsilankę artimiausioje Norfoje, tikrai galėsite apibrėžti tikslinę auditoriją. Taigi antroji taisyklė: kurdami banerio idėją, užsitikrinkite, kad ji patrauktų tik tikslinės auditorijos DĖMESĮ.

Ką gi spaudžiame mygtuką “sviesk vikingą”  žinoma nepataikome ir atsiranda kita informacija, kurios pagalba galime sužinoti kaip laimėti.

O laimėti pasirodo gali apsipirkęs Norfos PC ne mažiau kaip už 250 Lt. Visa reklaminė kampanija kaip ir nebloga, bet kaip ir minėjau, sugadinta pradžia. Panašią strategiją – jokios komercijos pradžioje, taiko dar vienas žinomas automobilių pardavimo portalas.

Kaip matote, jokios komercijos pradžioje. Gražus pozicionavimas – vartotojas yra užkabinamas per aktualią problemą. Net sakyčiau visiškai neatrodo kaip reklama. Spaudžiame ir gauname.

Va čia ir atsiranda problema. Suprantu, kad Autoplius reikia tik daug paspaudimų per mėnesį, kad turėtų, ką parodyti reklamos užsakovams. Bet vartotojų apgavimas antrame žingsnyje yra tiesioginis pinigų švaistymas. Įsivaizduokime, kad vietoje tiesiog Autoplius portalo atidarymo, pavyzdžiui būtų forumas, kuriame kalbama apie tai, ką aš pažymėjau. Arba dar geriau – man galėtų pasiūlyti nemokamą PDF knygą su patarimais. Tada jie galėtų gauti mano elektroninį paštą ir priminti apie save nuolat. Kiek tada jie gautų paspaudimų iš manęs?

Tai priveda mane prie dar dviejų gero banerio taisyklių: Trečia taisyklė: užsitikrinkite, kad visi jūsų reklaminio banerio žingsniai turėtų TĘSTINUMĄ link aiškaus tikslo. Ketvirta taisyklė: idealus variantas, jeigu tie žingsniai neveda prie tiesioginės KOMERCIJOS. Pabandysiu argumentuoti. Nesvarbu, kur Autoplius būtų mane nuvedęs trečiame žingsnyje – ar palikti mano elektroninį paštą, ar prisijungti prie jų Facebook grupės, bet jeigu rezultatas pasiektas, kitas kontaktas su manimi jiems atpinga ženkliai. Taigi, argumentas pakankamai paprastas – vieną kartą mane sudominus, jiems nebereikia išlaidauti, kad gauti mano dėmesį kitą kartą…

Tagged: AutopliusBanerisNorfaReklama
  1. Atsakyti
    A

    Kodėl matau tik 3 taisykles?, o pavadinime 6?

    • Atsakyti
      Interneto marketingo lab

      Sveiki Aušra, jeigu skaitėte įdėmiai yra šešios taisyklės.

  2. Atsakyti
    Internetinis marketingas

    Jei banerių kūrėjai laikytųsi šių principų – reklamai skirti resursai būtų daug naudingiau panaudojami…tačiau šiuos principus žino tikrai ne visi :)

Norite pakomentuoti? Norite atšaukti?