Ekologija ir marketingas

Autorius: Žydrūnas Sadauskas

Pramonė, nuo jos evoliucijos pradžios vystėsi tam tikrais etapais. Vystymosi etapai turi savo ilgalaikes ir trumpalaikes tendencijas. Iš pradžių pramonės stebuklas buvo gamybos procesų automatizacija. Atsiradus prekių pertekliui atsirado tokios specialybės kaip „Marketingas“, reklama ir t.t.. Šių profesijų tikslas buvo ištobulinti prekės, paslaugos pateikimo principus potencialiems vartotojams. Taigi tęsiant apie tendencijas ir žiūrint į jas iš šiandienines marketingo tendencijų visi galime pasakyti, kad pagrindinė tendencija yra ekologijos tema. Šis žingsnis (tendencija) tikriausiai yra natūralus. Vartotojai „persivalgė“ kiekybės. Persivalgius ateina natūralus noras KOKYBEI. Pavadinkime šią tendenciją „Eko marketingas“.

Šiandiena norėčiau plačiau pakalbėti apie „Eko marketingą“. Pateiksiu jums truputėlį statistikos, kuri padės susidaryti aiškesnį paveikslą. Keičiantis marketingo tendencijoms keičiasi ir vartotojų sąmonė. Kad pamatyti į kurią pusę panagrinėkime statistiką: nežiūrint į tai, kad apklausos rodo jog net 40% vartotojų būtų linkę įsigyti ekologiškas prekes, ar produktus, realybėje tik 4% tai daro iš tikrųjų. Galime daryti logišką išvadą, kad EKO prekių galimybės dar nepasiekė savo populiarumo viršūnės. 58% vartotojų mano, kad EKO produktai yra per brangūs – pervertinti. 33% vartotojų mano, kad EKO produktai nėra tokie jau „stebuklingi“ lyginant su analogais. Teko matyti dokumentinį filmą UK, kuriame kaip tik buvo diskutuojama šia tema. Pagrindinis ginčo objektas buvo, kad fermoje auginamos ir laisvai vaikščiojančios vištos kiaušinio cheminė sudėtis nesiskiria. Logiška išvada būtų, kad vartotojai perka IDĖJĄ, o ne KOKYBINĮ SKIRTUMĄ.

Ši statistika yra paimta iš pasaulio rinkų tyrimo. Manau, kad Lietuvoje, aukščiau paminėti, statistiniai parametrai būtų dar mažesni, bet Lietuvoje ir situacija truputėlį kitokia nei pasaulyje – gyvename mažoje agrarinėje valstybėje ir beveik kiekvienas turi priėjimą prie ekologiškų maisto produktų. Turiu omenyje giminės kaime, ūkininkų turgeliai ir t.t. Nežiūrint į tai, kad pavyzdžiui JAV EKO produktų rinkos augimas 2009 – 2010 buvo net 73%, bet atliktas, nepriklausomas, tyrimas parodė, kad tik 5% tų produktų tikrai neturėjo jokių cheminių priedų. Panaši situacija ir Lietuvoje. Dar ne per seniausiai nuskambėjo keletas skandalų susijusių su EKO etikečių talpinimu ant savo produktų, kurie neatitinka EKO prekei keliamų reikalavimų. Kaip tai liūdnai beskambėtų, bet Lietuvoje moralė kažkodėl visada antrame plane. Filosofija „Po manęs nors ir tvanas“ vieną dieną gali tapti tikro tvano priežastimi… Pavojus yra, kad tendencija gali ir nepasiekti savo galimybių viršūnės, jeigu į tai žiūrėsime kaip į apgaulės formą. Tuo pačiu kyla klausimas Jums – kaip jūsų įmonė žiūri į EKO tendencijų galimybes jūsų prekei arba paslaugai? Kas tai – mada ar būtinybė?

Pabaigai keletas produktų, kuriuos drąsiai galime priskirti EKO prekių linijai. Ekologiškas vandens filtras „OVOPOUR„, Tualetas „STEALTH„, kuris naudoja tik 0,8 litro vandens, Philips LED lempa, kuri naudoja tik 12V energijos. Automobilių pramonė irgi juda EKO temos link. Pasižiūrėkite šį Renault kompanijos koncepcinio automobilio DeZir (paveikslas viršuje) pristatymą. Panašu, kad visa auto pramonė taip pat juda link EKO temos, bet tai jau atskira tema.

P.S. Atsižvelgiant į daugelio, buvusių mūsų praktinių seminarų dalyvių, pageidavimus nusprendėme pratęsti 8 valandų internetinio marketingo mokymus. Apsilankę mūsų praktiniuose mokymuose sužinosite: KĄ gali internetas suteikti jų verslui. Taip pat sužinosite KAIP tai padaryti minimaliomis priemonėmis. Ir svarbiausia svarbiausia nauda bus ta, kad niekam nekils klausimas KODĖL tai reikia daryti.

Norite pakomentuoti? Norite atšaukti?