Kategorizuota | Praktika

Marketingo planas arba ar išnaudojate interneto galimybes savo versle?

Parašyta 15 Sausis 2013 autorius Interneto marketingo lab

Įvadas

Berods Steve Jobs yra pasakęs „Įmonės marketingas yra tiek svarbus, kad aš negaliu jo patikėti niekam kitam“. Organizuodamas internetinio marketingo mokymus įmonėms dažnai susiduriu su ta problema, kad marketingas yra daugelio įmonių silpniausioji vieta. Ypatingai tai liečia smulkias ir vidutines įmones. Daugeliu atveju įmonės marketingo vadybininkai ar vadovai net neturi specializuoto išsilavinimo. Marketingo vadovo funkcijas dažniausiai atlieka dar ne per seniausiai taip populiarūs komercijos direktoriai arba žmonės, kurių išsilavinimas yra vienaip ar kitaip susijęs su preke (paslauga).

Daugelis verslininkų suvokia, kad produkto gamybos problemos jau nebeliko – pasiūla jau seniai viršija paklausą. Gebėjimas parduoti prekę (paslaugą) yra svarbiau nei pačio produkto sukūrimas. Tradiciniame versle dažnai kopijuoja vieni kitus, o internetas, kuris jau užima pakankamai didelę mūsų gyvenimo dalį, daugeliu atveju paliekamas likimo valiai.

Viešieji ryšiai internete

Interneto svetainės turėjimą daugelis įmonių supranta kaip elektroninę vizitinę kortelę – dirbame tada ir tada, prekiaujame tuo ir tuo. Jokių papildomų reikalavimų dažniausiai svetainei nekeliama. Bet kas galioja tradiciniame versle, tas puikiausiai tinka ir internetiniame versle. Pirmas dalykas, kurį ignoruoja daugelis verslų – viešieji ryšiai internete. Tradiciniame versle visi suvokia – kuo geriau žinoma prekė (paslauga), tuo saugesnis jaučiasi vartotojas ją pirkdamas. Tai jeigu tradiciniame versle naudojame reklamą laikraščiuose, radijuje ir TV, interneto erdvėje tai ignoruojama beveik visiškai. Stereotipiškai galvojama, kad vien svetainės turėjimas, išsprendžia visą problemą. Viešujų ryšių strategijos prasme internete situacija tikriausiai lengvesnė nei tradiciniame versle. Viskas ką reikia padaryti – užsitikrinti, kad vartotojui įvedus raktažodį (jūsų prekės, paslaugos pavadinimas) pirmuosiuose paieškos rezultatuose atsirastų jūsų įmonės tinklapis.

Pozicionavimas internete

Kitas ne mažiau svarbus dalykas, kurį ignoruoja dauguma įmonių – prekės (paslaugos) pozicionavimas internete. Tarkime, kad jūs investavote į paieškos jėgainių optimizavimą ir esate „Google“ paieškos pirmajame puslapyje. Prieš potencialų vartotoją dešimt rezultatų, kurie atitinka jo ieškomą raktažodį. Šioje vietoje turite tik penkias sekundes vartotojui suvilioti. Pasižiūrėkite šį moteriškų drabužių tinklapį – „Simka.lt“. Bet kuri moteris, vien pamačiusi tinklapį, negali automatiškai suvokti, kodėl ji turėtų rinktis būtent šios parduotuvės drabužius. Kiekviena moteris prieš ieškodama, jau turi kažkokias nuostatas ir savo lūkesčius. Klausimas, kiek jūsų tinklapis atitinka jos lūkesčius. Pasižiūrėkime ir gerą pavyzdį – „IamFaschion.lt“. Jų pozicionavimo žinutė skelbia: „Mada įkvėpta žvaigždžių!“. Gal nėra tobuliausias variantas, bet beieškant tinkamų variantų teko pakankamai pavargti. Įsiveskite į Google paiešką „moteriški draubužiai“. 80% tinklapių neturi visiškai jokio pozicionavimo. Vienintelis, kurį atpažinau – „Stilago.lt“. Atpažinau, nes mačiau reklamą per TV (viešieji ryšiai). O dabar pasitikrinkite savo prekės (paslaugos) rinkos segmentą.

Interneto tinklapis

Dar vienas dalykas, kurį ignoruoja daugelis įmonių vadovų – interneto tinklapių teikiamos galimybės. Kaip jau ir minėjau anksčiau, tinklapis-vizitinė jau neatitinka nūdienos reikalavimų. Pirmas dalykas, kurį reikėtų žinoti, kiekvienos įmonės tinklapis turi turėti aiškų tikslą. Tikslų gali būtį įvairių. Pradedant nuo išsamaus katalogo pateikimo internete ir baigiant potencialių vartotojų elektroninio pašto adresų surinkimu. Kiekvienos įmonės atvejis unikalus. Svarbiausia, kad interneto svetainė suteikia galimybes įmonei plėstis tiek vertikaliai, tiek horizontaliai. Jeigu paprašyčiau jūsų įvardinti elektroninę parduotuvę internete. Daugelis tikriausiai pasakytumėte „Pigu.lt“? Akivaizdu, kad tai dar vienas įrodymas, jog internetas jau užima pakankamai didelę vietą mūsų gyvenime ir pirkimas internetu jau nieko nestebina. Kyla logiškas klausimas – kiek jūsų verslui naudos iš to?

Reziumė

Tobulėjame ir mes. Tradiciškai mūsų veikla buvo įvairių įmonių atstovams vedami praktiniai internetinio marketingo seminarai, bet analizuodami rezultatus, susidūrėme su tuo paradoksu, kad įmonės atstovas dažniausiai neturi pakankamai galių pritaikyti seminare išgirstą informaciją. Pagrindiniai pasipriešinimo barjerai – įmonės „X“ kolektyvas su įmonės vadovu priešakyje, kuris nesupranta, kodėl tiek daug dėmesio reikia skirti įmonės veiklai internete, nežiūrint į tai, kad jis asmeniškai delegavo savo atstovą į seminarą. Dažniausiai viskas baigiasi kosmetiniais pakeitimais ir vėl viskas grįžta į savo snas vėžes. Iš čia peršasi išvada, kad įmonė, kuri deleguoja atstovą į seminarą ir išleidžia tam finansinius resursus, visiškai nesuinteresuota savo įmonės internetinės verslo pusės sėkme. Sakysite nelogiška? Deja, bet realybė tokia.

P.S. Atsižvelgiant į daugelio, buvusių mūsų praktinių seminarų dalyvių, pageidavimus nusprendėme pratęsti 8 valandų internetinio marketingo mokymus. Apsilankę mūsų praktiniuose mokymuose sužinosite: KĄ gali internetas suteikti jų verslui. Taip pat sužinosite KAIP tai padaryti minimaliomis priemonėmis. Ir svarbiausia svarbiausia nauda bus ta, kad niekam nekils klausimas KODĖL tai reikia daryti.

Share and Enjoy:

1 Šio įrašo komentarai

  1. julija Says:

    neteisingai užrašėte pavadinimą: iamfaShion.lt-> TURI BŪTI iamfaShion.lt

Rašyti komentarą

Advertise Here
Advertise Here

PANAŠŪS PUSLAPIAI

  • Plugins
  • Themes
  • WP Plugins WP Plugins

Pasirink!